Monitorizarea consumului de combustibil VAN/autoturisme prin CAN

sistem de urmarire iTrack  

Modul în care gestionăm consumul de carburant este unul din elementele cheie care fac diferența dintre o companie profitabilă și una neprofitabilă în domeniul transportului de persoane sau mărfuri. E esențial ca proprietar sau manager de companie să știi exact cât și cum s-a consumat combustibilul din mașinile flotei. Pentru asta trebuie să știi de la început că sunt mai multe metode, fiecare cu avantaje și dezavantaje. De pildă, știai că informațiile privind consumul furnizate de computerul de bord al mașinii nu are cea mai ridicată acuratețe? În plus, diferitele metode de măsurare au costuri diferite de implementare.  

Măsurarea consumului de combustibil prin CAN este adesea o soluție ideală pentru autoturisme și dube, știut fiind faptul că, în unele cazuri, forma și poziția rezervorului nu permit instalarea sondelor. Dar să le luăm pe rând, iată care sunt cele mai cunoscute modalități de monitorizare a consumului de combustibil, de la 1 - cea mai puțin precisă spre 5 – cea mai precisă:
 
  1. Consum normat – se calculează pe baza consumului din cartea tehnică a mașinii.
  2. Consum efectiv – se calculeaza pe baza alimentărilor introduse în sistem (rezervor plin).
  3. Consum CAN – consum preluat de la calculatorul de bord al vehiculului (este necesar un echipament specific și funcționează doar în cazul vehiculelor care suportă acest lucru).
  4. Sondă nivel combustibil – consumul măsurat prin citirea nivelului de combustibil din rezervor folosind o sondă capacitivă.
  5. Debitmetru - se măsoară direct consumul de combustibil printr-un debitmetru instalat pe vehicul. ​
Trebuie să alegeți însă înțelept, pentru că precizia ridicată determină și costuri pe măsură. Din punct de vedere al costului de achiziție a echipamentului și manoperei ordinea este exact inversă, cel mai scump de achiziționat și mai costisitor de montat fiind debitmetrul, iar cea mai ieftină metodă, care nu presupune nici o achiziție, este reprezentată de consumul normat:
 
  • Debitmetru – marjă de eroare 0,5% - de departe cel mai scump
  • Sondă – marja de eroare 1%
  • Consum CAN – marja de eroare 5-10%
  • Consum efectiv – marjă de eroare puțin peste CAN
  • Consum normat 
 
Cum alegem ce sistem de monitorizare al combustibilului să implementăm?

La alegerea soluției de măsurare a consumului de combustibil trebuie luate în calcul capabilitățile vehiculelor monitorizate. Iată câteva repere:
 
  • Forma rezervorului – în funcție de asta se vede dacă și cum poate fi implementată măsurarea cu sondă.
  • Ce date oferite pot fi obținute din calculatorul vehiculului (nu toate vehiculele au interfață CAN).
  • Dacă are interfață FMS funcțională (și aici nu toți producătorii agreează interfața).



Ecomotive oferă suport pentru toate modalitățile de mai sus.


Pentru ușurința utilizării sistemului – indiferent de soluția aleasă – nivelul combustibilului respectiv consumul este afișat în mod similar:

Pe grafic:
  • nivelul combustibilului (total sau separat, pe rezervoare, dacă sunt mai multe pe sondă sau CAN)
  • consumul absolut (debitmetru, CAN)

În rapoarte:
  • consum l/100 km sau l/h în cazul utilajelor sau a activităților agricole (Foaie de parcurs, Raport zilnic, Raport activitate)
  • alimentări (sonde, CAN)
 
Urmarire Flota Online




 
Vreau Ofertă de Monitorizare prin CAN!